Als website ontwikkelaars horen wij altijd bepaalde dingen die niet helemaal kloppen. In deze blog beschrijven wij de 7 dingen die een website ontwikkelaar nooit meer wilt horen! PS. het is allemaal met een knip oog ;-)!
Net zoals je boodschappen doen, heb je keuze tussen goedkoper en duurder. Maar daar komt ook kwaliteit en functionaliteiten bij kijken. In de supermarkt kan ik een ananas kopen, deze moet ik nog zelf voorbereiden voordat ik hem kan opeten. Ook kan ik voorgesneden ananas kopen, deze is naar mijn wens al helemaal bereid ik hoef alleen het pakje open te maken om te gaan eten. En zo is het ook met websites.
Het kan altijd goedkoper, maar dan ga je ook achteruit in kwaliteit. Je krijgt minder functionaliteiten en vaak zit er geen strategie achter.
Iedereen kan een website bouwen, er zijn genoeg platformen waaronder WordPress die je het makkelijk maken. Maar dit zegt niets over de kwaliteit van de website en de betrouwbaarheid van de bouwer.
Je neefje kan ook zomaar stoppen met het bouwen van je website omdat hij er geen zin meer in heeft of omdat hij toch niet de juiste kennis heeft. Dan zit je met een half afgemaakte website. En wat als je website niet meer te bereiken is en je neefje zit op school? Hoe krijg je je website dan weer live?
Bij een web development bureau heb je dit al niet en zitten er experts die graag met je mee willen denken en je probleem direct kunnen oplossen.
Elke website heeft een design nodig. En liever niet één die je zelf hebt gemaakt. Waarom? Omdat je geen website designer bent, een webdesigner kijkt naar meer dan alleen kleur en vormgeving. Ze kijken ook naar de flow van de website, ze onderzoeken je doelgroep en zorgen ervoor dat wat er ontworpen wordt doorgetrokken kan worden op andere pagina’s. Zonder dat het stijlbreuk geeft.
Het laatste wat je moet doen bij een website ontwikkelaar is zelf de planning aanvullen of een ‘oh dat doe je toch wel even een kwartiertje’. De ontwikkeltijd van je website ligt niet alleen aan hoe groot je website is en welke functionaliteiten deze heeft. Maar dit heeft ook te maken met de planning van de ontwikkelaar.
Het is een vraag die we vaker krijgen dan je denkt. Naast dat het niet netjes is tegenover je concurrent,hoe zou je je voelen als je harde werk en ideeën worden gekopieerd? Daarnaast wil je je als ondernemer kunnen onderscheiden. En dat doe je niet door een website te kopiëren en je eigen content erin te zetten.
De grootste ergernis voor een website ontwikkelaar is content. Content is een onderdeel wat altijd onderschat wordt en vaak op laatste moment of niet aangeleverd wordt.
Content schrijven is moeilijk en een pakkende tekst schrijven is al helemaal lastig. Het is de investering waard om hier iemand op te zetten die kennis heeft, maar ook de content op tijd kan aanleveren. Kan jij je weer richten op belangrijkere zaken.
Lees ook onze blog waar we 12 mythes over een websites beschrijven.